Optimální pozice webu
Stejně tak je tomu s webovou stránku, ať již osobní, nebo firemní. Pravda, na té osobní tak moc nezáleží. Ale na firemní již ano. Tedy, pokud je i prodejní. Protože právě zde se koná největší obrat firmy, která se specializuje na prodej zboží přes internet.
A nyní si představte, že by web této firmy nebyl k nalezení hned na prvních místech výsledků vyhledávání. Hledali byste ho? Asi ne. Prostě byste klikli na web, který máte na očích se stejným, nebo jen podobným zbožím. Ano, tak to prostě funguje. Člověk je líný, nebo snad lépe řečeno považuje z a zbytečné probírat se dalšími weby, když se mu nabízí hned ten první na ráně. Nepoleze přece až na druhou stranu. Je to tak?
Ale ano, je. Všimněte si toho právě u sebe. A máte pravdu. Firma, která se neumí postarat o to, aby byl její web hned mezi prvními, asi nebude zrovna v pořádku. A většina firem si to moc dobře uvědomuje. Proto má své SEO konzultanty.
Co je to SEO? Je to anglická zkratka Search Engine Optimization. V podstatě jde o to, aby vyhledávač internetových stránek našel požadovaný web a umístil jej někam dopředu, nejlépe na první pozici. Na to má právě onen vyhledávač určité algoritmy, které by měl SEO konzultant znát a uměl se jim „zavděčit“. Mimochodem, každý vyhledávač je má jiné. Takže známý Google pracuje jinak než třeba Bing, nebo Seznam, abychom si vyjmenovali pouze ty nejznámější.
Proto je třeba znát a umět se SEO pracovat a tím vlastně napomáhat vyhledávači, a tak i firmě k lepšímu umístění, a tak i samozřejmě a většímu počtu hostů na webu. Takový konzultant nesmí dělat zásadní chyby, které by mohl udělat laik. Tím by se mohlo stát, že na web vyhledávač „zanevře“ a v extrémních případech jej nezobrazí vůbec. Což je pro firmu de facto konec. Proto je třeba mít odborníky na svém místě a ti zase musí vědět co dělají. Jen tak zajistí chod webu bez problémů.